De ce ne ia somnul după o masă copioasă?

Cred că fiecare dintre noi am trecut prin asta, dar cel mai rău e când această stare ne apucă după masa de prânz la birou.

Nu ai chef de nimic, productivitate la muncă zero, vrei doar să se termine cât mai repede ziua să te poți duce acasă să dormi.

Ce te faci dacă întâmpini această somnolență zilnic?
Ai putea spune “Nu se poate face nimic, e normal. Mai beau o cafea și rezist pe baricade.”

Îți garantez că nu e normal și se poate face ceva.

Totul pleacă de la nivelul glicemiei.

După o masă copioasă, nivelul glicemiei crește iar pancreasul secretă insulină pentru a elimina glucoza(zahărul) în exces din corp. Acesta este un proces normal care are loc indiferent de ce mâncăm.

Cu cât nivelul glicemiei crește mai mult, cu atât pancreasul secretă mai multă insulină și astfel nivelul glicemiei va coborî mai brusc.

Cu cât această cădere este mai mare, cu atât senzația de somnolență este mai accentuată, iar nivelul de energie mai scăzută.

Întrebarea pe care probabil ți-o pui deja este: “Ok, dar cum împiedicăm această cădere?”

Ei bine, căderea este iminentă și nu o putem evita. Este o reacție de autoapărare a corpului, de a scoate cât mai repede cantitatea toxică de glucoză din sânge.

Având în vedere ca nu putem împiedica căderea, singura soluție rămasă este să nu permitem creșterea glicemiei atât de mult după o masă.

Este demonstrat științific că nivelul glicemiei crește foarte mult atunci când consumăm carbohidrați simplii.

Dulciurile, sucurile(chiar si cele naturale), pâinea, pastele, pizza, cartofii sunt mâncăruri pe care probabil vrei să le eviți dacă nu vrei să adormi.

Previous postNext post