Spoiler, niciunul. Uleiurile oxidează atunci când intră în contact cu aerul, expuse la lumina soarelui sau când sunt supuse la temperaturi înalte în timpul gătitului. Un exemplu de oxidare pe care îl știm cu toții este ruginirea fierului. Acest proces de oxidare are loc și în corpul nostru încontinuu și creează "radicali liberi" ce cresc riscul de infarct, cancer și alte boli. Consum ridicat de grăsimi oxidate afectează celulele creierului, cauzează inflamații și crește riscul de diabet și boli cardiovasculare. Grăsimile saturate oxidează cel mai greu, deoarece sunt foarte stabile molecular iar această stabilitate chimică le permite să se regăsească în stare solidă la temperatura camerei. Untura, uleiul de cocos și untul (la temperaturi mai mici) au un conținut ridicat de grăsimi săturate, ceea ce le face ideale pentru gătit. Următorul tip de grăsime pe care îl putem folosi pentru gătit, dar la temperaturi mai joase,

Semințele plantelor se dezvoltă odată cu fructul si sunt vulnerabile cat timp fructul este crud. Planta mamă vrea să le protejeze de prădători până când semințele se întăresc suficient cât să reziste trecerii prin tubul digestiv al animalelor. Cât timp fructul este crud, planta "injectează" în el ceva toxine care țin insectele și animalele departe. De asemenea, încearcă să camufleze fructul cât mai bine, de obicei în verde, pentru a semnaliza că fructul nu este copt încă. În momentul în care sămânța este complet dezvoltată, planta scoate substanțele toxice din fruct, crește dulceața acestuia și îi schimbă culoarea pentru a semnaliza animalelor că fructul este gata de consum. Plantele ne-au învățat să asociem roșul, galbenul, portocaliul cu fructele coapte, gata de mâncat.  Companiile au profitat de slăbiciunea noastră pentru aceste culori și le-au folosit în colorarea ambalajelor. Poți observa asta pe raionul cu chipsuri,

𝟏. 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐮𝐦𝐚𝐭̦𝐢 𝐟𝐫𝐮𝐜𝐭𝐞 𝐬̦𝐢 𝐥𝐞𝐠𝐮𝐦𝐞 𝐢̂𝐧 𝐟𝐢𝐞𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐳𝐢 Fructele și legumele nu ar trebui băgate în aceeași oală. Majoritatea fructelor sunt pline de zaharuri și trebuie consumate cu prudență, în niciun caz în fiecare zi. 𝟐. 𝐂𝐞𝐫𝐞𝐚𝐥𝐞𝐥𝐞 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐠𝐫𝐚𝐥𝐞 (𝐰𝐡𝐨𝐥𝐞 𝐠𝐫𝐚𝐢𝐧𝐬) 𝐬𝐮𝐧𝐭 𝐬𝐚̆𝐧𝐚̆𝐭𝐨𝐚𝐬𝐞 De-a lungul timpului oamenii au încercat să consume doar făina albă din cereale, coaja maronie mâncând-o doar săracii. Italienii ar râde de noi dacă ne-ar vedea mâncând paste "integrale", la fel cum un francez nu ar concepe o baghetă sau croissant făcute din altceva decât făină albă. 𝟑. 𝐆𝐫𝐚̆𝐬𝐢𝐦𝐢𝐥𝐞 𝐬𝐮𝐧𝐭 𝐫𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐨𝐫𝐠𝐚𝐧𝐢𝐬𝐦 Mitul conform căruia grăsimile te îngrașă este foarte departe de adevăr. Nu-i de mirare că de 30-40 de ani ne ferim tot mai mult de grăsimi, dar rata obezității și a diabetului este din ce în ce mai mare. 𝟒. 𝐌𝐚̂𝐧𝐜𝐚𝐭̦𝐢 𝐦𝐮𝐥𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐭𝐞𝐢𝐧𝐞 Acesta este un mit care umblă în special printre persoanele care merg

Am fost recent pe litoralul nostru și am fost șocat de câți oameni se lupta cu kilogramele în plus. Estimez că 70-80% din adulți erau supraponderali, aveau burtică de "bere" sau exces de grăsime. O bună parte din ei se chinuiau să meargă, în parte datorită greutății, dar cel mai probabil datorită durerilor de articulații. Și nu e vina oamenilor pentru situația în care se află, ci a informațiilor complet eronate pe care le aud peste tot, la TV, pe internet sau în societate. Litoralul era plin de fastfood, clătite, gogoși, porumb fiert, fructe (nu legume) și bere. La autoserviri ai impresia că mănânci ceva mai sănătos, tradițional, la un preț decent, dar defapt te alegi tot cu junk food. Foarte multă carne de proastă calitate, gătită în mult ulei de floarea soarelui, posibil reciclat. Hamsia și păstrăvul erau scufundate în același ulei dăunător de aveai