Cred că fiecare dintre noi am trecut prin asta, dar cel mai rău e când această stare ne apucă după masa de prânz la birou. Nu ai chef de nimic, productivitate la muncă zero, vrei doar să se termine cât mai repede ziua să te poți duce acasă să dormi. Ce te faci dacă întâmpini această somnolență zilnic? Ai putea spune "Nu se poate face nimic, e normal. Mai beau o cafea și rezist pe baricade." Îți garantez că nu e normal și se poate face ceva. Totul pleacă de la nivelul glicemiei. După o masă copioasă, nivelul glicemiei crește iar pancreasul secretă insulină pentru a elimina glucoza(zahărul) în exces din corp. Acesta este un proces normal care are loc indiferent de ce mâncăm. Cu cât nivelul glicemiei crește mai mult, cu atât pancreasul secretă mai multă insulină și astfel nivelul glicemiei va coborî mai brusc. Cu cât

"Zahărul este ca focul, o sursă de energie dar foarte periculos" Corpul omenesc conține aproximativ 5 litri de sânge, cam cât un bidon mare de apă de la supermarket. Cantitatea normală de zahăr din 5l de sânge este de 4gr, sau mai puțin de o linguriță, la o glicemie normală de 80mg/dl. Noi oamenii am evoluat să procesăm eficient cantități mici de zahăr, in jur de 15gr pe zi, sau 4 lingurițe. Excesul de zahăr pe care il consumăm ajunge la mușchi (dacă ești o persoană activă), la celulele nervoase si creier, iar restul e depozitat ca și grăsime pentru vremuri mai grele. O sursă semnificativă de zahăr sunt făinoasele. O pâine de 500gr conține ~230gr de carbohidrați simplii pe care corpul ii transformă ușor în zahăr (glucoză). Aceasta este echivalentul a 57 lingurițe de zahăr. Situația este similară și dacă vorbim de pizza sau

Cu toții am auzit la TV, pe internet, de la diverși doctori si nutriționiști că cerealele integrale sunt bune pentru sănătatea noastră. Am sa-ti expun câteva informații mai puțin știute, după care tu hotărăști în ce măsură incluzi cerealele in alimentația ta. 1. Nu te lasă să slăbești Conțin o cantitate ridicată de carbohidrați simplii pe care corpul îi descompune foarte ușor si rapid în zahăr (glucoză) și cu toții știm că atunci când vrei să slăbești zahărul și dulciurile sunt inamicul nr #1 2. Cauzează diabet Conțin niște proteine dăunătoare care permit depozitarea zahărului in celulele de grăsime și în același timp împiedică accesul zahărului (sursă de energie) în celulele musculare si nervoase, infometand astfel mușchii și creierul. Asta duce la prediabet și mai târziu la diabet. 3. Cauzează dureri ale încheieturilor Când aceste proteine dăunătoare ajung în corp, sistemul imunitar începe să atace în stânga